Oracle Listener Servisi İçin Kayıt Tutma Özelliği
Geçenlerde karşıma çıktı, Listener üzerinden gelen işlemleri kayıt altına alabilirmiyiz. Evet listener servisinin bir özelliği de, üzerinde yapılan işlemleri kayıt altına alabilmesidir. Bunun için iki tür kütük (log) kaydı üretebiliyoruz.Bunlar ” Listener Log ” ve ” Trace Log ”
Bu kütük kayıtları için trc_directory, trc_level, log_file, log_directory ve log_status gibi
yapılandırma parametreleri kullanacağız. Listener servisinin kayıt altına alınmasınu özellikle deneme yanılma yapan kullanıcılar için, Trace ise genelde hata ayıklama için kullanılmakta. Bir bağlantı sorunu olduğunda bağlantı ile ilgili detaylı bilgileri ilgili dosyaya yazar. Fakat söylemeliyim ki kullanımı esnasında dikkatli olmak gerekir. Ciddi büyüklükte kayıt üreteceğinden dolayı, bu özelliğin açık olması ile disk dolacağından dolayı beklenmedik duraksamalar ile karşılaşabiliriz.
Yapılandırma gerekleri için aşağıda belirtilen adımlar izlenebilir:
Öncelikle Kayıt dizininin yerinin ayarlayacağız.
LSNRCTL> set log_directory <$ORACLE_HOME>/network/admin
Log dosyamız için isim vereceğiz
LSNRCTL> set log_file oratest.log
Kayıt işlemleri log_status durumunu on yapacağız
LSNRCTL> set log_status on
Değişiklikleri kayıt edeceğiz.
LSNRCTL> save_config
Trace kayıt özelliği için ise aşağıda belirtilen parametreler kullanabilirsiniz.
TRACE_DIRECTORY_LISTENER = <$ORACLE_HOME>/network/trace
TRACE_FILE_LISTENER = listener_log.trc
TRACE_LEVEL_
Kapatmak için parametreleri silmek yerine “Trace level” değeri “OFF” yapılabilir.